Lamming

Hadde en helt magisk dag på gården igår. Bestemte meg for å bli på gården bitte litt lenger for å stelle såret til en hest, og fikk oppfylt drømmen om å få oppleve lam komme til verden 😀 .

Da klokka var tre og folk begynte å dra hjem for dagen, tenkte jeg at jeg kunne bli litt til for å stelle såret til en av hestene, fordi vi ikke fikk tid til det i løpet av dagen. En kollega av meg kom innom fordi hun skulle ri en av hestene på ettermiddagstid, og vi stelte like godt såret sammen. Når jeg var ferdig med det, tenkte jeg at jeg like godt kunne ta to minutt og olje høvene til en annen hest, og best som jeg sto med ham, var det kommet et lam til verden inne i saugegården. Så da var det bare å hive hestene inn i luftegården igjen og springe opp og hjelpe til 😛 .

Ble møtt av synet av en nybakt sauemor med et nyfødt lam som straks var i gang med å stavre seg på beina og begynne å die. Helt imponerende hvordan de klarer å stå og gå minutter etter fødselen, og de var overraskende tillitsfulle til oss menneskene óg, selv om vi ikke kunne kose for mye med dem, selvfølgelig.

Ble værende på gården en god stund til i og med at vi måtte hjelpe til med lamming og flytting av sau og lam fra saueparken til fôrrommet, og hestene begynte nok å lure på oss i og med at vi måtte hive dem inn i luftegården igjen typ to ganger til, men vi fikk tid til dem til slutt når ting hadde roet seg 😉 , og sauen som hadde fått lam var trygt i en boks i fôrrommet og hun som ikke hadde fått lam ennå var trygt innlosjert i det lille huset i saueparken 🙂 .

Fikk ikke dratt fra gården før godt etter seks, men var verdt det 🙂 .

Fikk ikke tatt bilder fordi jeg var opptatt med å hjelpe til og mobilen var tom for strøm, men vet ikke hvor mange bilder jeg ville tatt uansett, var opptatt med å hjelpe til og foretrakk å fokusere på lammene heller enn å ta bilder med mobilen. Så får legge ut bilder av lammene som kom på søndag 😉 .

 

Legg igjen en kommentar

