Crossroads

Så boligjakten er i full gang, og jeg er veldig usikker etter nettopp å ha takket nei, med tungt hjerte, til en flott leilighet jeg hadde veldig lyst på, og jeg vet ikke om det var den riktige beslutningen. Ville virkelig flytte inn dit av så mange grunner. Den var nyoppusset og kjempefin, den hadde en koselig utsikt, husverten var superhyggelig og kjente til og med sjefen min på jobben, den hadde fin utsikt og skulle få terrasse, og den lå rett ved Epona ryttersenter så jeg kunne spasert bort dit og tatt ridetimer.

Dessverre ville den også kostet oppunder 8000 i måneden pluss strøm, og det er leiligheter jeg kanskje finner som ligger steder hvor jeg har mer lyst til å bo. Men jeg er veldig usikker på om det var riktig beslutning å takke nei. Vet jeg fint hadde klart å betale leien selv om jeg hadde måttet leve litt sparsommelig, og det hadde vært deilig å bo i en koselig liten leilighet ikke langt unna Nesttun. Sikkert kjempefine turmuligheter der også, og den var til og med nærmeste nabo til en av stasjonene til veterantoget som går fra Garnes til Midttun. Uansett hvor jeg havner, kommer jeg til å «sørge over» den leiligheten bitte litt 😉 .

For å gjøre det enda mer komplisert var selvfølgelig det treteltet jeg har drømt om og mast om på bloggen i en evighet på salg akkurat nå 😛 . Sparte 600 kroner på å kjøpe det nå i påsken. Blir digg å dra på telttur nå som det begynner å bli varmere i været, men er vanskelig å rettferdiggjøre for meg selv at jeg bruker så mange penger på én gang, har jo nettopp også måttet bruke 4000 på nytt periodekort og 2000 på tannlege -_- .

Men, men. Har akkurat sendt melding til en som leier ut på Garnes, hvor jeg har veldig lyst til å bo fordi det er landlig og koselig, men likevel bare 10 minutt med tog unna byen, pluss at flere av de flotte folkene jeg har truffet gjennom jobben på gården bor rundt omkring der 🙂 . Blir også deilig å ha gården innen gangavstand, selv om jeg gjerne ikke jobber der så mye lenger. Vet jeg kommer til å stikke innom titt og ofte for å snakke med hestene 🙂 ! Eneste minuset er at han ikke svarer, noe som gjør at jeg blir bekymret for at leiligheten alt er leid ut. Krysser fingrene 😛 .

Blir i hvert fall kjekt å ta noen teltturer fremover 😉 .

Legg igjen en kommentar

