Throwback

Fant nettopp en ekstern harddisk jeg har lett etter i en evighet. Gikk gjennom den og fant bilder fra over 10 år tilbake. Bilder fra da jeg bodde i USA, fra da hunden og katten var små, fra da kusinen min som ble født i 2000 var syv-åtte år gammel. Bilder jeg har tatt og omtrent glemt at jeg tok. Bilder jeg tok av slekt og venner. Er ikke så glad i å legge ut bilder av folk på bloggen, så det får bli med alle bildene under 😛 .

SANYO DIGITAL CAMERA

Var litt tøft å gå gjennom alle mappene. Jeg har vokst veldig siden den tiden, og bildene er en påminnelse om den jeg var da. Det var også enkelte mapper jeg bare kikket kjapt gjennom, som bildene fra det første folkehøyskoleåret mitt. Som jeg har skrevet før var det en del med miljøet og ting som skjedde som gjør at jeg ikke syns det er så kjekt å se gjennom bildene fra det året.

Har gode minner derfra også, vi fikk jo til masse bra og hadde det ofte kjempegøy, og når jeg gikk gjennom bildene ligger jo også de fine øyeblikkene der, og jeg fant også noen fine «små» minner. Som da jeg skulle ta på meg støvlettene i vindfanget og det lå en post-it-lapp på gulvet hvor det sto «Jeg digger deg!», og jeg ikke visste hvem sine sko den hadde sittet på (kanskje det var mine, hva vet jeg) eller da noen fra bygda tok med seg en hjemmelaget moped han hadde laget ved å sette en motor på en vanlig tohjulsykkel. Men er også en del av bildene som får tilbake minner og følelser som gjør at jeg kjenner at jeg ikke vil tilbake dit igjen.

Det rare er at når jeg tenker på det året, fokuserer jeg enten på det veldig positive — vennskapene, de fine stundene, alt det morsomme som skjedde, det kule vi gjorde på treninger og forestillinger, og alle de koselige små turene — eller det virkelig negative. Er faktisk vanskelig å tenke på året som sammensatt av de fine og fæle tingene, for de er så «motstridende», hvis det gir noe som helst mening.

Er også rart å se bilder fra langt tilbake da alle var yngre, blir liksom en påminnelse om hvor små vi var :p . Skjer jo óg noen ganger at bildene «korrigerer» minner, at jeg husker at ting var annerledes enn jeg husket.

Er også selvfølgelig kjekt å finne igjen fine eller spesielle bilder. Ser du dragene i peisen 😉 ?

Throwback (7).JPG

Tror det er det med å «fryse» øyeblikk som gjør at jeg er så glad i å ta bilder. Er kjekt å kunne se gjennom mapper på dataen og fotoalbum og tenke tilbake på øyeblikk som var. Ekstra spesielt å se bildene av hunden og katten som små nå som de er blitt gamle, og hunden begynner å bli svekket av leddgikt og grønn stær.

Så er det alle de andre bildene. Stemningsbilder og landskap fra rundt om, og masse bilder fra rundt om i Bergen som jeg tok da jeg begynte å gå Kyrre og ikke hadde tilbrakt mye tid i byen.

Sier ikke at alle disse bildene er fantastisk fine, men de vekker minner, selv om mange av dem er fra perioder jeg er glad jeg er gjennom.

Kunne sikkert lagt ut et dusin bilder til, er kjempeglad i å ta bilder så det har blitt en del opp gjennom årene 😉 , men disse får holde.

Stå på!

Legg igjen en kommentar

