Aktive gård- og sirkusdager

Har nettopp hatt en veldig lang tirsdag. Dro hjemmefra kvart over syv, som vanlig, og så var det av gårde til gården, hvor vi arrangerer Aktive dager denne uka for bergenske spesialskoler. Alltid koselig å ha folk på gården, spesielt når vi får fortalt om dyrene og gjort «gårdsting» som å fôre dyr foran dem 🙂 .

Det er også kommet en ny hest til gården, og selv om jeg savner Emir og syns det kom litt brått på å få en ny hest, var det koselig å hilse på nordlandshest Pondus (!), som viste seg å være både bedårende skjønn og veldig kosete og snill, kanskje dels fordi han følte seg sårbar blant de fiendtlige hestene våre som ikke helt var med på å få en «inntrenger» i luftegården sin.

IMG_20160830_085846
Pondus, til høyre, og en veldig skeptisk Gorm
IMG_20160830_094012
Blues, bakerst, har fått seg en ny venn, og nå har vi to brune nordlandshester på gården 😉

Eneste negative med dagen var at det regnet i ett, så alle søkte under tak store deler av dagen, når de ikke var rundt og så på dyrene eller kjørte hest og vogn. Syntes litt synd på dem, også fordi vi hadde fått en gigantisk oppblåsbar «hoppepute» til lån så lenge vi hadde Aktive dager, og vi ikke kunne blåse den opp fordi det regnet sånn. Var en del elever som hadde gledet seg veldig til å hoppe på den, og forståelig nok ble rimelig skuffet.

Når våre ærede gjester ikke var innom postene med sau, ku, hest og vogn, og så videre, ble altså det meste av dagen tilbrakt under tak, med hot dogs, saft og kaffe, og en klovn som drev med tryllekunster og spilte trekkspill. Oss som jobbet på gården måtte imidlertid ut i regnet for å jobbe, og jeg var sjeleglad når arbeidsdagen var over, selv om jeg ikke skulle hjem for å hvile. Hadde tissu-trening på Motus idag, så måtte rett dit etter jobb. Stilte meg opp på busstoppet, og ventet på bussen som det var viktig at jeg ikke kom for sent til akkurat idag.

Hadde ikke trengt bekymre meg, for bussen kom ikke i det hele tatt. Sjekket rutetidene på mobilen og fant ut at Hardangerveien hadde blitt stengt på grunn av en trafikkulykke, og at det kunne ta en time før den ble åpnet igjen. Spanderte istedenfor en togbillett på meg selv og satte meg på toget, og forlot stasjonen akkurat idet bussen kom likevel.

Ankom Sletten og Fysak-senteret en god stund før timen startet, og etter å ha dusjet og skiftet klær fra topp til tå så jeg ikke skulle lukte hest, ku og fjøs under hele timen var jeg klar til nok en dag med tissu. Vi hadde oppvarming, hodestående som jeg fremdeles må øve på, bro, som jeg i hvert fall må øve på, og herlig tissutrening som var utrolig gøy, og ikke så slitsomt som jeg trodde det skulle bli — heldigvis ble jeg ikke stiv og støl etterpå som etter første gangen.

Der og da var jeg fokusert på å ha det gøy og trene, ikke på å ta bilder, men skal få noen til å ta noen bilder mens jeg er oppe i «silken» igjen neste uke 😉 . Er en kjekk gjeng på Motus, og det var fullt hus denne uka óg, faktisk har de ingen flere plasser igjen 😮 . Var fortsatt utrolig gøy å være i tøyet igjen, og selv om ikke alt «sitter» så er vi en god gjeng som hjelper og støtter hverandre.

Har vært utrolig godt å ha en fridag, og gleder meg til å komme tilbake i morgen og bli bedre kjent med den nye hesten vår. Vi har óg fått en ny kollega jeg gleder meg til å hilse på imorgen, og fredag ettermiddag begynner en deilig helg hvor jeg skal kose meg med huset for meg selv 🙂 .

Lørdagslaget på gården er for øvrig i full sving igjen, og jeg anbefaler hejhjertet å komme på besøk på den flotte gården vår på Garnes. Vi har flotte dyr, vafler og grøt, og du kan ri og kjøre hest og vogn. Eller bare gå rundt og kose deg i den store og koselige «parken» vår av en gård 🙂 .

Stå på!

Legg igjen en kommentar

