Godt nyttår!

IMG_20151228_093033Da var faktisk det nye året igang, og det er plutselig rett før jeg går ut i jobb. Gledegruer meg, dels fordi jeg ikke har funnet noe sted å bo, så jeg skal bruke to og en halv time hver dag på å pendle til og fra 😉 . Jaja. Går nok bra. Bør vel fokusere på at jeg skal jobbe med dyr, og får kose hest hver dag, akkurat som på hestelinja på folkehøyskolen 🙂 .

Har vært på fjellet i tre dager, og kom hjem i går ettermiddag. Denne søringen fikk oppleve noe så sjeldent som dyp snø som attpåtil med letthet kunne graves ut i blokker og brukes til å bygge snøborg, så jeg fikk boltre meg med å lage en slags liggeplass/snøborg som jeg la store planer om å overnatte i, helt til jeg oppdaget at det ikke fantes soveposer på hytta :p .

IMG_20160102_140911

På bussturen til fikk jeg kjøpt og lest ut Tonje Blomsets Drømmen om nord, og jeg fikk utrolig mye respekt for Tonje og hunden hennes, og liker hvordan hun er så åpen om følelsene og usikkerhetene sine også i boka, akkurat som i dokumentaren. Har også lært veldig mye av boka, og fått veldig mye inspirasjon til åsette meg flere delmål, kanskje frem til et stort mål som å gå over fjellene fra Bergen til Voss en dag 🙂 .

ut.no
Ser på kart over fjellene mellom Gullbotn og Voss… lov å drømme 🙂 !

Tilbrakte likevel mesteparten av tiden på hytta trygt innendørs mens vinden blåste kraftig utendørs, og fordrev tiden med brett- og dataspill. Testet for eksempel ut Keep Talking and Nobody Explodes, et flerspillerspill hvor én spiller sitter med en data og skal desarmere en bombe, og hen må beskrive bomben til resten av spillerne, som sitter med manualen som forklarer hvordan bomben desarmeres. Keep Talking er spekket med tenke- og samarbeidsoppgaver, som blir så mye mer hektiske og engasjerende i en sammenheng med en tikkende bombe du må uskadeliggjøre 😉 .

Har og spilt to «deckbuilding»-brettspill lillebror fikk til jul, Miskatonic School for Girls og Netrunner, og hatt det kjekt med begge to. Det ene handler om en jentekostskole i Cthulu-universet, hvor du skal overleve lærere og andre elever lenge nok til at du blir den siste som blir gal, mens Netrunner er et slags «festningsspill» med hackertema, hvor én spiller bygger opp forsvaret sitt, mens den andre angriper ham eller henne. Liker å oppdage nye spennende brettspill, og syns brettspill generelt er mye koseligere enn dataspill.

IMG_20151229_131407
Hjemmelaget fotoalbum

Så har jeg selvfølgelig «lekt» mer med polaroidkameraet, og også begynt å lime inn bildene i fotoalbum 😉 .

Håper virkelig jobben på Bjørkhaug blir begynnelsen av en god periode i livet mitt. Krysser alt av fingre for at det skal bli bra 😉 !

 

Legg igjen en kommentar

